• Portret

Impact van geldzorgen op gezondheid

Deze portretten van drie ervaringsdeskundigen maakten we voor Pharos voor de Week van de Gezondheidsverschillen. Het thema van dit jaar was Invloed van geldzorgen op gezondheid.

De eerste video introduceerde het thema Chronische (geld)stress en persoonsgerichte zorg en de tweede video ging in op Preventie van Geldzorgen bij gezondheidsverschillen.

Bekijk hieronder de twee video’s.

Opdrachtgever

Pharos

Type productie

Portretten

Regie

Roos van Leerdam

Camera

Adriaan de Koning & Levi van Urk

Edit

Levi van Urk

Deel 1: Chronische (geld)stress en persoonsgerichte zorg

Deel 2: Preventie van geldzorgen bij gezondheidsverschillen

 

Ervaringsdeskundigen

De uitdaging van deze portretten was om het verhaal van de ervaringsdeskundigen integer en krachtig te vertellen. Hoe leg je de levensverhalen van deze mensen vast in een kort portret waarin ze in hun kracht blijven? Door ruimte en tijd te nemen voor de ervaringsdeskundigen kwamen we tot een mooie productie.

Gespreksstarter

In een zaal met zo’n 100 mensen (en 150 mensen online) werden deze twee video’s vertoond als gespreksstarter over chronische stress door schulden en geldzorgen. Waar gingen de gesprekken over? Geldzorgen zijn ziekmakend, zowel mentaal als fysiek, en zijn daardoor een belangrijke oorzaak van gezondheidsverschillen.

Meer weten? Bekijk hier de pagina van Pharos met de aftrap van de Week van de Gezondheidsverschillen.

Het podium tijdens de aftrap van de Week van de Gezondheidsverschillen.

Wat opdrachtgevers over ons zeggen …

Cinedoc maakte voor ons 4 inspirerende portretten van initiatieven die VSBfonds ondersteunde. De initiatiefnemers vertelden hun verhaal, over hun drive en ambitie om de samenleving socialer en inclusiever te maken. De vier portretten vormden samen onze corporate video waarin we het verhaal van VSBfonds vertellen. Cinedoc maakte het op zo’n manier zodat de verhalen van de initiatiefnemers voorbeeld vormden voor ons verhaal en beeld gaven bij onze missie; een samenleving waarin iedereen mee kan doen.

Hilde Neijssel

hoofd afdeling Communicatie
Vanaf de start van onze samenwerking prikkelt Cinedoc ons om nieuwe dingen uit te proberen. Zo startte onze opdracht voor een e-mailcampagne met het simpele verzoek ‘maak video’s ter verrijking van onze e-mailcampagne’. Maar Jasmijn en Adriaan kwamen met zo’n gaaf videoconcept, dat dit concept leidend werd voor de gehele campagne. We zijn erg te spreken over hun creatieve denkkracht en de ontspannen, maar professionele sfeer die zij in de samenwerking meebrengen.

Annemijn Pasman

Projectleider Eigen Media | Natuur & Milieu
Twee dagen opnames voor een item van 5 minuten; dat was een heel bijzondere ervaring. Het team van Cinedoc bereid alles heel goed voor en komt met veel energie langs om te zorgen voor een goed eindresultaat. Wij als thuisbeademing Nederland zijn heel tevreden en nog belangrijker; de patiënt en haar partner ook.

Dr. Anda Hazenberg

Verpleegkundig specialist /post doc research / Centrum voor Thuisbeademing
Het filmen van kinderen die lekker samen spelen lijkt gemakkelijk maar is het niet. De kijker meenemen in de belevingswereld en spel van de kinderen is alleen mogelijk als het waarachtig is. Spel op commando voor de film is niet echt, daar prikken kijkers dwars doorheen. Cinedoc krijgt het voor elkaar om kinderen te filmen zoals ze zijn. De samenwerking met hen was voor ons én de kinderen heel prettig. Het resultaat is een waarachtige video die de kijker meeneemt en motiveert om aan de slag te gaan.

Ilse van der Put

Wheelchairskillsteam / Samenspeeluitjes
Dankzij CineDoc hebben wij de kracht achter onze organisatie – het verder helpen van jongeren met letsel – tot leven zien komen op beeld. Jasmijn en Adriaan hebben een haarfijn gevoel voor wat zowel visueel als inhoudelijk gezien een blijvende indruk achterlaat. Op naar nog meer mooie samenwerkingen!

Anne Mulders

Marketing & communicatie bij Letsco - Verder na letsel
Onze event designers werken sinds 2020 samen met het team van CineDoc. Telkens weer verbazen zij ons in de manier waarop wij met hen samenwerken. Hun flexibiliteit, professionaliteit en zeker hun creativiteit zijn tijdens onze gezamenlijke online/hybrid events, of videoproducties altijd in overvloed aanwezig.

Joeri Rooij

Creative & Managing Director bij Summit Events

Dus je wilt een onderscheidende productie? Neem contact op.

Wat zijn je wensen, wat kan er allemaal? En wat houdt het qua investering in? Neem contact met ons op, dan bespreken we het allemaal open, eerlijk en transparant.

Gerelateerde projecten

Screenshot 2025-07-30 at 10.59.22
Een warme commercial voor het Nationaal Ouderenfonds, geproduceerd in één maand, met een draaidag vol ouderen in onze studio.
In deze documentaire volgen we Gibby. Hoe is hij zo gegroeid sinds hij meedoet aan het sportprogramma van Stichting Life Goals? Zie het in de documentaire!
Screenshot
Wat betekent urban sports voor jongvolwassenen in de stad? En wat is de maatschappelijke impact van urban sports? Dat onderzocht het Mulier Instituut in opdracht van de gemeente Rotterdam.