• Documentaire

GIBBY

Het verhaal

Het gaat veel beter met Gibby, hij is enorm gegroeid. Hij gaat naar school, voetbalt in een team en doet mee aan voetbaltoernooien. Tijdens zijn stage geeft hij zaalvoetbaltraining aan kinderen, kinderen die tegen hem opkijken.

Dit was niet altijd zo vanzelfsprekend. Vroeger was Gibby boos, thuis ging het niet goed en hij kon niet tegen zijn verlies. Dankzij het programma van Stichting Life Goals en de coaching van Cyriel gaat dit veel beter. Gibby weet wat hij wil, wat hij belangrijk vindt en hij helpt zelfs anderen. Deze documentaire laat het overwinningsverhaal van Gibby zien. Gibby is een voorbeeldfiguur, binnen zijn team, in zijn omgeving en in deze documentaire.

Opdrachtgever

Stichting Life Goals

Type productie

Documentaire

Regie

Jasmijn van Es

Camera

Adriaan de Koning | Levi van Urk | Jasmijn van Es

Edit

Adriaan de Koning | Levi van Urk

Productie

Roos van Leerdam

De samenwerking

Vanuit Stichting Life Goals kregen we de vraag of we een inspirerende documentaire wilden maken over de impact die zij maken op jongeren. Een vrije opdracht met weinig kaders – dit trieerde ons om echt op zoek te gaan naar een mooi verhaal. We pakten de uitdaging wat groter aan dan de initiële opdracht – we stopen er eigen uren in om echt te kunnen maken wat we voor ogen hadden. 

Doordat we volledige vrijheid kregen van de opdrachtgever konden we ons helemaal richten op de storytelling zoals wij die zelf graag zouden zien,  wat resulteert in een persoonlijk open portret, dicht op de huid, authentiek en eerlijk.

De premiere

Stichting Life Goals heeft de documentaire extra onder de aandacht gebracht tijdens een dubbele premiere op 25 juni in Dordrecht. Naast de feestelijke premiere voor Gibby en zijn vrienden en familie was er ook een vertoning voor professionals en wethouders om te bespreken welke stappen er gemaakt moeten worden om te zorgen dat kwetsbare jongeren gehoord en gezien blijven.

Nogmaals bedankt aan Gibby en Cyriel voor deze mooie samenwerking!

Over Cinedoc

Cinedoc is een videoproductiebedrijf uit Utrecht die gespecialiseerd is in documentaires en campagne-video’s gericht op kunst, cultuur, wetenschap, duurzaamheid, zorg en onderwijs. Met de missie om de wereld een stukje mooier te maken, produceert Cinedoc video’s en films met sterke inhoud die de doelgroep raakt.

Eens per jaar maken wij een productie waar we eigen uren en materiaal in stoppen, puur omdat we het verhaal belangrijk vinden en zelf willen blijven leren en experimenteren. Heb jij zo’n verhaal dat je wil laten vertellen maar is je budget niet toereikend? We staan altijd open voor ideeën en wie weet pakken we samen met jou zo’n project aan!

Wat opdrachtgevers over ons zeggen …

Cinedoc maakte voor ons 4 inspirerende portretten van initiatieven die VSBfonds ondersteunde. De initiatiefnemers vertelden hun verhaal, over hun drive en ambitie om de samenleving socialer en inclusiever te maken. De vier portretten vormden samen onze corporate video waarin we het verhaal van VSBfonds vertellen. Cinedoc maakte het op zo’n manier zodat de verhalen van de initiatiefnemers voorbeeld vormden voor ons verhaal en beeld gaven bij onze missie; een samenleving waarin iedereen mee kan doen.

Hilde Neijssel

hoofd afdeling Communicatie
Vanaf de start van onze samenwerking prikkelt Cinedoc ons om nieuwe dingen uit te proberen. Zo startte onze opdracht voor een e-mailcampagne met het simpele verzoek ‘maak video’s ter verrijking van onze e-mailcampagne’. Maar Jasmijn en Adriaan kwamen met zo’n gaaf videoconcept, dat dit concept leidend werd voor de gehele campagne. We zijn erg te spreken over hun creatieve denkkracht en de ontspannen, maar professionele sfeer die zij in de samenwerking meebrengen.

Annemijn Pasman

Projectleider Eigen Media | Natuur & Milieu
Twee dagen opnames voor een item van 5 minuten; dat was een heel bijzondere ervaring. Het team van Cinedoc bereid alles heel goed voor en komt met veel energie langs om te zorgen voor een goed eindresultaat. Wij als thuisbeademing Nederland zijn heel tevreden en nog belangrijker; de patiënt en haar partner ook.

Dr. Anda Hazenberg

Verpleegkundig specialist /post doc research / Centrum voor Thuisbeademing
Het filmen van kinderen die lekker samen spelen lijkt gemakkelijk maar is het niet. De kijker meenemen in de belevingswereld en spel van de kinderen is alleen mogelijk als het waarachtig is. Spel op commando voor de film is niet echt, daar prikken kijkers dwars doorheen. Cinedoc krijgt het voor elkaar om kinderen te filmen zoals ze zijn. De samenwerking met hen was voor ons én de kinderen heel prettig. Het resultaat is een waarachtige video die de kijker meeneemt en motiveert om aan de slag te gaan.

Ilse van der Put

Wheelchairskillsteam / Samenspeeluitjes
Dankzij CineDoc hebben wij de kracht achter onze organisatie – het verder helpen van jongeren met letsel – tot leven zien komen op beeld. Jasmijn en Adriaan hebben een haarfijn gevoel voor wat zowel visueel als inhoudelijk gezien een blijvende indruk achterlaat. Op naar nog meer mooie samenwerkingen!

Anne Mulders

Marketing & communicatie bij Letsco - Verder na letsel
Onze event designers werken sinds 2020 samen met het team van CineDoc. Telkens weer verbazen zij ons in de manier waarop wij met hen samenwerken. Hun flexibiliteit, professionaliteit en zeker hun creativiteit zijn tijdens onze gezamenlijke online/hybrid events, of videoproducties altijd in overvloed aanwezig.

Joeri Rooij

Creative & Managing Director bij Summit Events

Dus je wilt een onderscheidende productie? Neem contact op.

Wat zijn je wensen, wat kan er allemaal? En wat houdt het qua investering in? Neem contact met ons op, dan bespreken we het allemaal open, eerlijk en transparant.

Gerelateerde projecten

Screenshot 2025-07-30 at 10.59.22
Een warme commercial voor het Nationaal Ouderenfonds, geproduceerd in één maand, met een draaidag vol ouderen in onze studio.
Hoe hebben chronische stress en geldzorgen invloed op je gezondheid? Bekijk deze portretten van ervaringsdeskundigen Afrah, Dennis en Jessica.
Screenshot
Wat betekent urban sports voor jongvolwassenen in de stad? En wat is de maatschappelijke impact van urban sports? Dat onderzocht het Mulier Instituut in opdracht van de gemeente Rotterdam.